Kiedy we wrześniu zeszłego roku uruchomiliśmy Google Chrome, informowaliśmy Was o technicznych możliwościach silnika JavaScript V8, który w tak znaczący sposób przyczynił się do poprawy szybkości obsługi aplikacji online. W ciągu ostatnich kilku miesięcy skontaktowaliśmy się z kilkudziesięcioma programistami i developerami aby przetestowali możliwości V8 i zaprezentowali różne zastosowania JavaScript.
Kiedy we wrześniu zeszłego roku uruchomiliśmy Google Chrome, informowaliśmy Was o technicznych możliwościach silnika JavaScript V8, który w tak znaczący sposób przyczynił się do poprawy szybkości obsługi aplikacji online. W ciągu ostatnich kilku miesięcy skontaktowaliśmy się z kilkudziesięcioma programistami i developerami aby przetestowali możliwości V8 i zaprezentowali różne zastosowania JavaScript.

Wyniki tych eksperymentów przerosły naszej oczekiwania. Każdy projekt był inny i inaczej pokazywał zaawansowane możliwości V8 w oknie przeglądarki, czy to w formie gry, czy aplikacji czy nawet dzieła sztuki.

W poniższym wideo możecie zobaczyć ich osiągnięcia:



Wprawdzie przeglądarka Google Chrome nie jest konieczna do wyświetlania Eksperymentów Chrome, to jednak pod innymi przeglądarkami powyższe aplikacje mogą działać wolniej i mniej stabilnie. Aby zainstalować Google Chrome kliknijcie tutaj.

Tymczasem czekamy na kolejne eksperymenty w Google Chrome. Na bieżąco będziemy aktualizować stronę i promować najlepsze projekty. Jeżeli więc masz pomysł na stworzenie aplikacji internetowej zachęcamy do dzielenia się swoimi pomysłami na stronie www.chromeexperiments.com

Gmail narodził się pięć lat temu jako efekt eksperymentalnego projektu kilku inżynierów z Google. Od samego początku chcieliśmy, aby Gmail był narzędziem umożliwiającym szybszą, bardziej przejrzystą i intuicyjną obsługę poczty elektronicznej. Nieustannie dążymy do tego, aby komunikacja była łatwiejsza i przyjemniejsza, dzięki dodatkom, takim jak ...
Gmail narodził się pięć lat temu jako efekt eksperymentalnego projektu kilku inżynierów z Google. Od samego początku chcieliśmy, aby Gmail był narzędziem umożliwiającym szybszą, bardziej przejrzystą i intuicyjną obsługę poczty elektronicznej. Nieustannie dążymy do tego, aby komunikacja była łatwiejsza i przyjemniejsza, dzięki dodatkom, takim jak czat wideo czy skórki graficzne. Dziś, kiedy wielkimi krokami zbliżamy się do piątych urodzin, z usługi Gmail korzystają dziesiątki milionów ludzi na całym świecie, z których większość mieszka poza USA.

W zeszłym roku uruchomiliśmy Gmail Labs, czyli publiczne centrum testów eksperymentalnych funkcji. Tu sami użytkownicy mają szansę zdecydować, które funkcje są wystarczająco dobre, aby stały się częścią podstawowej funkcjonalności. Teraz z radością informujemy, że sekcja Gmail Labs staje się dostępna dla użytkowników międzynarodowych w 49 wersjach językowych.

Od czasu utworzenia Gmail Labs w czerwcu zeszłego roku przygotowaliśmy 43 eksperymenty w 43 tygodnie. Znalazły się wśród nich najróżniejsze funkcje, od przydatnych (np. dostęp offline czy wykrywanie zapomnianych załączników), poprzez na pierwszy rzut oka skomplikowane i zawiłe (importowanie i eksportowanie filtrów), aż po te dosyć zabawne (mail goggles – zabezpieczenie przed wysłaniem e-maili, których moglibyśmy żałować). Poszczególne funkcje można włączać i wyłączać w sekcji Laboratorium w Ustawieniach. Pamiętajcie, że są one we wczesnej fazie eksperymentalnej – nie przechodzą regularnych ocen projektowych i analiz produktowych, nie są przedmiotem intensywnych testów - dlatego czasami mogą nie działać prawidłowo. Jeżeli po uruchomieniu którejś z tych funkcji zauważysz problemy z funkcjonowaniem konta, zawsze możesz tymczasowo wyłączyć cały moduł Labs, korzystając z tej porady.

Niektórzy mogą pytać, dlaczego moduł Labs nie był jeszcze dostępny w polskiej wersji językowej, skoro większość funkcji Gmail obsługuje niemal wszystkie wersje językowe już w chwili swojej premiery? Prawda jest taka, że cały moduł Labs był eksperymentem, stworzonym w czasie, jaki pracownicy Google mogą przeznaczać na swoje dodatkowe projekty, mieliśmy więc obawy, że mogą pojawić się usterki. Oto jak działa ten mechanizm: za każdym razem, gdy użytkownik Gmail loguje się do systemu, tworzymy specjalnie dla niego odpowiednią wersję kodu JavaScript, odpowiedzialnego za działanie Gmaila. Ponieważ mamy obecnie 43 funkcje w laboratorium, daje to 243 (około 8 bilionów) możliwych wersji tego skryptu. Dodając do tego 49 języków, w jakich dostępne są od teraz funkcje eksperymentalne, liczba ta wrasta jeszcze bardziej – do 49 x 243 (około 430 bilionów wersji). Przetestowanie wszystkich tych kombinacji byłoby oczywiście nielada wyzwaniem. Wkładamy jednak mnóstwo wysiłków w budowanie architektury, która radzi sobie z taką modułowością. Jak do tej pory, całość działa na szczęście bardzo dobrze. Dlatego stwierdziliśmy, że warto spróbować – w końcu, czym jest kolejnych 430 bilionów permutacji?

Google Summer of Code to prowadzony od kilku lat program wspierający rozwój otwartego oprogramowania. W poprzednich edycjach udział wzięło ponad 2600 studentów oraz 2500 mentorów. Dzięki Google Summer of Code powstały miliony wierszy kodu, zaś tworzenie otwartego oprogramowania zostało wsparte kwotą ponad 15 milionów dolarów. Dzisiaj, o godzinie 22:00 naszego czasu, otwarte zostaną zapisy dla studentów chcących wziąć udział w kolejnej, piątej już edycji programu.
Google Summer of Code to prowadzony od kilku lat program wspierający rozwój otwartego oprogramowania. W poprzednich edycjach udział wzięło ponad 2600 studentów oraz 2500 mentorów. Dzięki Google Summer of Code powstały miliony wierszy kodu, zaś tworzenie otwartego oprogramowania zostało wsparte kwotą ponad 15 milionów dolarów. Dzisiaj, o godzinie 22:00 naszego czasu, otwarte zostaną zapisy dla studentów chcących wziąć udział w kolejnej, piątej już edycji programu.

Celem Google Summer of Code jest tworzenie i udostępnianie otwartego kodu. W ramach programu studenci z różnych krajów zdobywają cenne doświadczenie w pracy przy ciekawych projektach z wielu dziedzin. Dla większości uczestników jest to pierwsze doświadczenie z otwartym oprogramowaniem, niektórzy jednak wykorzystują stypendium Google Summer of Code jako okazję do skoncentrowania się w czasie lata na projektach, które już wcześniej rozwijali.

Kto może wziąć udział
Aby wziąć udział w programie należy mieć ukończone 18 lat (w dniu 20 kwietnia 2009). Drugim podstawowym warunkiem jest bycie studentem (na dzień 20 kwietnia 2009). Nie musisz studiować informatyki - w programie udział wzięli studenci takich kierunków jak biologia obliczeniowa czy też inżynieria górnictwa. Musisz natomiast chcieć zrealizować ciekawy, kilku miesięczny projekt dla jednej z organizacji biorących udział w programie. Szczegółowe informacje na temat warunków uczestnictwa dostępne są tutaj.

Ważne daty
Najważniejsze daty piątej edycji Google Summer of Code są następujące:
  • 23 marca do 3 kwietnia 2009 - składanie wniosków studentów,
  • 20 kwietnia 2009 - ogłoszenie listy zaakceptowanych projektów,
  • 23 maja 2009 - rozpoczęcie pracy nad projektami,
  • 17 sierpnia 2009 - zakończenie pracy nad projektami,
  • 25 sierpnia 2009 - ogłoszenie wyników.
Szczegółowe informacje na temat dat dostępne są tutaj.

Stypendium
Studencie biorący udział w programie otrzymują stypendium wysokości 4500 dolarów. Szczegółowe informacje na temat stypendium dostępne są tutaj.

Chcę wiedzieć więcej
Dalsze szczegóły na temat programu dostępne są tutaj. Wszystkie informacje na temat Google Summer of Code 2009 można również znaleźć na oficjalnej stronie programu. Tam też dostępny jest formularz, którego należy użyć aby wziąć udział w programie. Życzymy powodzenia!

Od czasu do czasu pokazuję wideo z różnych kanałów produktów Google na Youtube. W tym artykule postanowiłem zebrać je do jednego miejsca. Warto śledzić te kanały, ponieważ od czasu do czasu pojawiają się tam ciekawe poradniki, kursy i tutoriale.
Od czasu do czasu pokazuję wideo z różnych kanałów produktów Google na Youtube. W tym artykule postanowiłem zebrać je do jednego miejsca. Warto śledzić te kanały, ponieważ od czasu do czasu pojawiają się tam ciekawe poradniki, kursy i tutoriale.

Kanał Google Analytics

http://www.youtube.com/user/googleanalytics

Kanał Google Analytics pokazuje:
  • interpretację raportów Google Analytics
  • porady optymalizacyjne wspomagające ROI
  • nowe funkcje w Google Analytics

Kanał Google Business

http://www.youtube.com/user/googlebusiness

Kanał Google Biznes przedstawia głównie wideo związane z:
  • reklamą Google AdWords
  • śledzeniem rezultatów Google AdWords
  • nowymi rozwiązaniami w Google AdWords

Kanał Centrum Google dla Webmasterów

http://www.youtube.com/user/GoogleWebmasterHelp

Coraz częściej pojawiające się materiały Matta Cuttsa i innych pracowników Google związanych z:
  • wynikami organicznymi Google
  • poradami dotyczącymi SEO oraz pozycjonowaniem witryny
  • nowościami wprowadzanymi do organicznych wyników wyszukiwania Google

Kanał Optymalizator Witryny

http://www.youtube.com/user/websiteoptimizer

Kanał Optymalizatora Witryny, gdzie można znaleźć:
  • przykłady firm pokazujące wykorzystanie Optymalizatora Witryny
  • nagrania ze szkoleń i webinarów
  • najlepsze praktyki wykorzystania Optymalizatora Witryny przy optymalizacji stron

Kanał Google AdSense

http://www.youtube.com/user/InsideAdSense

Kanał Google AdSense skupiający się na:
  • wskazówkach efektywnego wykorzystania Google AdSense na swoich stronach
  • nowościach w programie Google AdSense
  • optymalizacji wykorzystania AdSense

Zapraszamy wszystkich wydawców AdSense na kolejne seminarium internetowe pt. “Skuteczne korzystanie z programu AdSense – budowanie relacji z reklamodawcami”. Na naszych seminariach mówimy o tym jak w pełni wykorzystać możliwości AdSense i zwiększyć przychody związane z udziałem w programie. W najbliższym seminarium przyjrzymy się zagadnieniu kierowania reklamodawców na miejsca docelowe oraz skupimy się na sposobach zwiększania widoczności Waszych witryn dla reklamodawców. Dowiecie się również jakie są oczekiwania reklamodawców wobec witryn, na których chcą oni umieszczać reklamy.
Zapraszamy wszystkich wydawców AdSense na kolejne seminarium internetowe pt. “Skuteczne korzystanie z programu AdSense – budowanie relacji z reklamodawcami”. Na naszych seminariach mówimy o tym jak w pełni wykorzystać możliwości AdSense i zwiększyć przychody związane z udziałem w programie. W najbliższym seminarium przyjrzymy się zagadnieniu kierowania reklamodawców na miejsca docelowe oraz skupimy się na sposobach zwiększania widoczności Waszych witryn dla reklamodawców. Dowiecie się również jakie są oczekiwania reklamodawców wobec witryn, na których chcą oni umieszczać reklamy.

Kiedy?

Seminarium odbędzie się w środę 25 marca o godzinie 11.00. Aby wziąć w nim udział wystarczy jedynie komputer z dostępem do internetu i słuchawki bądź głośniki.

Jak się zarejestrować?

Aby zapisać się na to seminarium, należy zarejestrować się tutaj, użuwając swojego loginu AdSense i identyfikatora wydawcy.

Zapraszamy!

Pod koniec stycznia wrocławskie biuro Google świętowało zakończenie projektu zajęć AdWords dla studentów Uniwersytetu Ekonomicznego. Kurs, prowadzony w j. angielskim, obejmował moduły lekcyjne uwzględnione w Centrum Edukacyjnym programu Google Adversiting Professional. Studenci prowadzili dyskusje tematyczne na forach online, uczestniczyli w warsztatach w biurze Google, ale przede wszystkim dysponowali prawdziwym budżetem zarządzając własnymi kontami AdWords.
Pod koniec stycznia wrocławskie biuro Google świętowało zakończenie projektu zajęć AdWords dla studentów Uniwersytetu Ekonomicznego. Kurs, prowadzony w j. angielskim, obejmował moduły lekcyjne uwzględnione w Centrum Edukacyjnym programu Google Adversiting Professional. Studenci prowadzili dyskusje tematyczne na forach online, uczestniczyli w warsztatach w biurze Google, ale przede wszystkim dysponowali prawdziwym budżetem zarządzając własnymi kontami AdWords.

W pierszym kursie uczestniczyło 15 studentów (w tym dwóch stypendystów programu Socrates Erasmus), którzy w 100% zdali egzamin Google Advertising Professional, w pełni zasługując na bardzo dobre oceny oraz 4 punkty ECTS! Po zakończeniu zajęć nasi studenci nadal pozostają w kontakcie z AdWords, prowadząc konta reklamowe, uczestnicząc aktywnie w roli specjalistów na forach (U2U) i biorąc udział w Google Online Marketing Challenge (globalny konkurs dla studentów).

Projekt okazał się dużym sukcesem, dlatego też planowana jest jego kontynuacja z wykorzystaniem technologi webinar, internetowych seminariów oraz innych metod e-learningowych. Obecnie jesteśmy na etapie rozmów z kolejnymi wrocławskimi uczelniami i mamy nadzięję, że w przyszłości seminarium AdWords będzie dostępne na coraz to większej ilości uczelni, a nawet globalnie.

Poniżej z dumą prezentujemy zdjęcie z uroczystości wręczenia studentom certyfikatów Google Advertising Professionals, jak i kilka cytatów z przeprowadzonej przez nas ewaluacji zajęć:


“My 1 euro [AdWords] account [is my favorite part of the course]. It's very motivating to see that someone is clicking.”

“I enjoy those classes A LOT. By far, for me it's
the most enjoyable class at the University. Keep up the good work.”

"Thanks so much for your optimism, smile, knowledge that you shared with me and the rest of the group and above all for your engagement in classes! It was great pleasure meeting you.
I've never attended so good classes in my life. I know that I'll miss Google atmosphere a lot. That was a great experience for me."

Google opublikowało na YouTube bardzo ciekawe wideo, które przedstawia szczegółowo schemat aukcji Google AdWords. Jak wiadomo algorytm Google przy obliczaniu pozycji i rankingu reklamy bierze pod uwagę Wynik Jakości reklamy i maxCPC reklamodawcy.
Google opublikowało na YouTube bardzo ciekawe wideo, które przedstawia szczegółowo schemat aukcji Google AdWords. Jak wiadomo algorytm Google przy obliczaniu pozycji i rankingu reklamy bierze pod uwagę Wynik Jakości reklamy i maxCPC reklamodawcy.

Przy obliczaniu faktycznej średniej stawki CPC brane jest pod uwagę odniesienie Wyniku Jakości reklamy do Wyniku Jakości innych reklam biorących udział w aukcji.



Hipotetyczna aukcja Google AdWords

W filmie przedstawiona jest przykładowa aukcja, w której bierze udział 4 reklamodawców. Każdy z nich ma jakiś wynik jakości swoich słów kluczowych, ustalony na podstawie:
  • CTR dla słowa kluczowego
  • dopasowanie treści reklamy do słowa kluczowego;
  • jakości strony docelowej
Reklamodawcy Max CPC Wynik Jakości
A 4$ 1
B 3$ 3
C 2$ 6
D 1$ 8

W tej sytuacji ranking reklam (czyli tzw. AdRank reklamy) dla wszystkich poszczególnych reklamodawców będzie wyglądał następująco:

Ranking (A) = (Wynik Jakości(A) x (Max CPC(A))
Ranking (B) = (Wynik Jakości(B) x (Max CPC(B))
Ranking (C) = (Wynik Jakości(C) x (Max CPC(C))
Ranking (D) = (Wynik Jakości(D) x (Max CPC(D))
Ranking (E) = (Wynik Jakości(E) x (Max CPC(E))

a w liczbach:

Ranking (A) = 4 x 1 = 4
Ranking (B) = 3 x 3 = 9
Ranking (C) = 2 x 6 = 12
Ranking (D) = 1 x 8 = 8

To oznacza, że reklamy będą pokazywały się na pozycjach według malejącego Rankingu Reklamy.

Pozycja 1 - reklama C
Pozycja 2 - reklama B
Pozycja 3 - reklama D

Reklama A ze względu na bardzo niski wskaźnik Wyniku Jakości nie pokaże się w ogóle w wynikach sponsorowanych Google AdWords.

Ostateczna cena płacona za kliknięcie

Stawka płacona przez każdego reklamodawcę to Ranking reklamy reklamodawcy, którego reklama jest o pozycję niżej od naszej, podzielona przez nasz Wynik Jakości.

Wideo opisuje mechanizm ustalania faktycznie płaconej stawki CPC na takim rozkładzie danych reklamodawców:

Reklamodawcy Max CPC Wynik Jakości
A 4$ 8
B 4$ 6
C 4$ 3

mamy następujące rozkłady Rankingów Reklamy (AdRanków).

Ranking (A) = 4 x 8 = 32
Ranking (B) = 4 x 6 = 24
Ranking (C) = 4 x 3 = 12

co będzie skutkowało następującymi pozycjami reklamy:

Pozycja 1- reklama A
Pozycja 2 - reklama B
Pozycja 3- reklama C

W szczególności poszczególnych reklamodawców Płacone CPC będzie wynosiło:

Płacone CPC (A) = (Ad Rank (B)/Wynik Jakości (A))
Płacone CPC (B) = (Ad Rank (c)/Wynik Jakości (B)
Płacone CPC (C) = min CPC (minimalna stawka dla słowa kluczowego)

Czyli w liczbach będzie to:

Płacone CPC (A) = (24 / 8 ) = 3$
Płacone CPC (B) = (12 / 6) = 2$
Płacone CPC (C) = min CPC (minimalna stawka dla słowa kluczowego)

Ostatecznie mamy w wyniku:

Reklamodawcy Wynik Jakości Max CPC Ad Rank Płacone CPC
A 8 4 32 3$
B 6 4 24 2$
C 3 4 12 minCPC

Podsumowanie

Opisana wyżej aukcja to oczywiście jej uproszczona wersja, jednak oddaje w prosty i przystępny sposób zasadę działania algorytmu Google AdWords. Jeżeli ktoś chce poznać bardziej szczegółowy opis takiej aukcji może znaleźć taki opis w Centrum Pomocy Google.

Zapraszamy na nasze seminarium internetowe pt. „Wprowadzenie do sieci partnerskiej”. Podczas seminarium poruszymy zagadnienia dotyczące nie tylko podstaw funkcjonowania boksów reklamowych w sieci stron z treścią, ale również pokażemy w jakich okolicznościach są one skuteczniejsze od reklam w wyszukiwarce. Podpowiemy Wam również jak skutecznie wykorzystać nasze narzędzia do pozycjonowania reklam w celu osiągnięcia najlepszych rezultatów.
Zapraszamy na nasze seminarium internetowe pt. „Wprowadzenie do sieci partnerskiej”. Podczas seminarium poruszymy zagadnienia dotyczące nie tylko podstaw funkcjonowania boksów reklamowych w sieci stron z treścią, ale również pokażemy w jakich okolicznościach są one skuteczniejsze od reklam w wyszukiwarce. Podpowiemy Wam również jak skutecznie wykorzystać nasze narzędzia do pozycjonowania reklam w celu osiągnięcia najlepszych rezultatów.

Kiedy?

Szkolenie odbędzie się 19 marca o godzinie 11.30. Aby wziąć udział w szkoleniu wystarczy komputer z dostępem do internetu i słuchawki bądź głośniki.

Jak wziąć udział w szkoleniu?

W celu rejestracji należy wejść tutaj i po kliknięciu przycisku „register” podać swoje dane. Po zarejestrowaniu się pozostaje już tylko czekać do 19 marca, godziny 11.30 kiedy to odbędzie sie seminarium.

Zapraszamy!

Z przyjemnością informujemy o naszym nowym formacie kontaktu z użytkownikami AdWords – sesji pytań i odpowiedzi. Sesja będzie skupiać się na pytaniach reklamodawców, którzy od niedawna korzystają z programu.

Jeśli stawiacie dopiero pierwsze kroki w reklamie w Google AdWords i chcecie podzielić się z nami swoimi uwagami i komentarzami, sesja „Wy pytacie, my odpowiadamy” jest właśnie dla Was! Sesja będzie prowadzona przez specjalistów pracujących na co dzień w polskim zespole Google AdWords. Podczas spotkania, za pośrednictwem czatu, będziecie mogli na żywo zadawać pytania, na które natychmiast udizelimy odpowiedzi. W trakcie spotkania będziecie też widzieć pytania innych użytkowników oraz słyszeć odpowiedzi moderatorów. Do uczestnictwa wystarczy komputer z głośnikami lub słuchawkami. Pytania można zadawać już przy rejestracji lub w trakcie sesji.
Z przyjemnością informujemy o naszym nowym formacie kontaktu z użytkownikami AdWords – sesji pytań i odpowiedzi. Sesja będzie skupiać się na pytaniach reklamodawców, którzy od niedawna korzystają z programu.

Jeśli stawiacie dopiero pierwsze kroki w reklamie w Google AdWords i chcecie podzielić się z nami swoimi uwagami i komentarzami, sesja „Wy pytacie, my odpowiadamy” jest właśnie dla Was! Sesja będzie prowadzona przez specjalistów pracujących na co dzień w polskim zespole Google AdWords. Podczas spotkania, za pośrednictwem czatu, będziecie mogli na żywo zadawać pytania, na które natychmiast udizelimy odpowiedzi. W trakcie spotkania będziecie też widzieć pytania innych użytkowników oraz słyszeć odpowiedzi moderatorów. Do uczestnictwa wystarczy komputer z głośnikami lub słuchawkami. Pytania można zadawać już przy rejestracji lub w trakcie sesji.

Szczegóły:
„Wy pytacie, my odpowiadamy” - interaktywna sesja pytań i dpowiedzi dla nowych użytkowników Google AdWords. Prosimy pamiętać, że ograniczony czas spotkania nie pozwoli nam na adresowanie pytań wymagających sprawdzanie poszczególnych kont.

Kiedy?
Czwartek 26 marca, godz. 11:30-12.30

Jak mogę wziąć udział?
1. Wejdź na stronę z opisem spotkania: https://googleonline.webex.com/googleonline/onstage/g.php?t=a&d=577513389
3. Kliknij link "Register" i wprowadź swoje dane.
3. Zaloguj się ponownie 26 marca i weź udział w sesji!

Znamy już oficjalny skład Orkiestry Symfonicznej YouTube. Stworzy ją dziewięćdziesięciu muzyków z ponad trzydziestu krajów świata, grających na dwudziestu sześciu różnych instrumentach, a wśród nich reprezentant Polski Paweł Czarny. Gratulujemy i zachęcamy wszystkich czytelników, by przyłączyli się do nas, wpisując komentarz pod ...
Znamy już oficjalny skład Orkiestry Symfonicznej YouTube. Stworzy ją dziewięćdziesięciu muzyków z ponad trzydziestu krajów świata, grających na dwudziestu sześciu różnych instrumentach, a wśród nich reprezentant Polski Paweł Czarny. Gratulujemy i zachęcamy wszystkich czytelników, by przyłączyli się do nas, wpisując komentarz pod nagraniem Pawła wykonania w serwisie YouTube.



Wszyscy zwycięzcy już w kwietniu pojadą do Nowego Jorku, aby wziąć udział w trzydniowym spotkaniu poświęconym muzyce klasycznej oraz zagrać w finałowym koncercie w Carnegie Hall, pod batutą Michaela Tilsona Thomasa, światowej sławy dyrygenta, dyrektora muzycznego San Francisco Symphony, założyciela i dyrektora artystycznego New World Symphony oraz głównego gościnnego dyrygenta Londyńskiej Orkiestry Symfonicznej.

Wszystkie nagrania zwycięzców są dostępne w kanale Orkiestry Symfonicznej YouTube http://www.youtube.com/symphonypol; zapraszamy do oglądania i słuchania! Jeśli chcecie zobaczyć Orkiestrę Symfoniczną YouTube na żywo, bilety na koncert w Carnegie Hall są już w sprzedaży.

Kilka dni temu niektórzy z Was (właścicieli kont Google Analytics) otrzymali od nas maila informującego o zmianach w serwisie (zmiany wejdą w życie 12 marca). Po tej zmianie warunkiem koniecznym prawidłowego zliczania danych z Google AdWords w profilu Google Analytics jest włączenie opcji Centra kosztów dla tego profilu. Aby sprawdzić, czy te zmiany dotyczą również Twojego konta wejdź na poszczególne profile konta Google Analytics i sprawdź, czy w zakładce “Kliknięcia” Raportu AdWords pojawiają Ci się dane o ilości kliknięć, wyświetleń, kosztach, ROI kampanii AdWords.
Kilka dni temu niektórzy z Was (właścicieli kont Google Analytics) otrzymali od nas maila informującego o zmianach w serwisie (zmiany wejdą w życie 12 marca). Po tej zmianie warunkiem koniecznym prawidłowego zliczania danych z Google AdWords w profilu Google Analytics jest włączenie opcji Centra kosztów dla tego profilu. Aby sprawdzić, czy te zmiany dotyczą również Twojego konta wejdź na poszczególne profile konta Google Analytics i sprawdź, czy w zakładce “Kliknięcia” Raportu AdWords pojawiają Ci się dane o ilości kliknięć, wyświetleń, kosztach, ROI kampanii AdWords.

Kogo dotyczy zmiana w Google Analytics?

Jeżeli Twój raport wygląda podobnie jak ten na poniższym zrzucie (brak informacji o kliknięciach, wyświetleniach, kosztach) oznacza to, że ta zmiana dotyczy także Ciebie, czyli, że bez przeprowadzenia odpowiednich działań po 12 marca w tym profilu nie będą pokazywane dane o wizytach z Google AdWords.


Wprowadzanie zmian do konta Google Analytics

Połącz konta i zaznacz opcję Zastosuj dane kosztów
  • Zaloguj się do konta AdWords na stronie https://adwords.google.pl
  • Kliknij zakładkę Analytics
  • Jeżeli nie widzisz swojego konta Google Analytics, oznacza to, że konto AdWords nie jest połączone z kontem Google Analytics. Instrukcję połączenia obu kont znajdziesz w Centrum Pomocy 
  • Podczas łączenia obu kont, zostaw zaznaczone pole Zastosuj dane kosztów. Dane kosztowe AdWords będą wówczas dodawane do wszystkich profili Twojego konta AdWords.

Zastosuj dane kosztowe AdWords (w sytuacji, kiedy Twoje konta AdWords i Analytics zostały już połączone).
  • Zaloguj się na konto AdWords na stronie https://adwords.google.pl
  • Kliknij zakładkę Analytics
  • Wybierz określony profil Analytics i kliknij link Edytuj
  • Kliknij Edycja w prawym górnym rogu pola Informacje o profilu witryny głównej
  • Zaznacz pole wyboru Zastosuj dane kosztów
  • Kliknij przycisk Zapisz zmiany
  • Powtórz te kroki dla wszystkich profili, dla których chcesz zastosować dane kosztowe z AdWords.
Szczegółowe informacje dotyczące wprowadzania zmian do konta Google Analytics znajdziesz w Centrum Pomocy Google Analytics.